Zo mooi! Een bonte specht in de tuin.

We hoorden vanmiddag  een specht “timmeren” in de grote beuk naast ons huis, maar het werd nog veel leuker.  Jan had een paar dagen geleden een vogelhuisje met pinda’s opgehangen en wel zo dat hij vanuit zijn stoel in de kamer er zicht op heeft en plotsklaps zei hij, de specht zit bij de pinda’s!  Terwijl ik dit typ, hoor ik hem ook weer hakken in de pinda’s. Ik heb geprobeerd om hem te fotograferen/filmen door de ramen. Het is redelijk gelukt. Misschien dat hij zo went aan ons dat ik hem ook nog een keer buiten kan fotograferen. Het filmpje heb ik op facebook geplaatst, dat kan niet op mijn weblogIMG_1849

2 gedachtes over “Zo mooi! Een bonte specht in de tuin.

  1. Lot zegt:

    Zo mooi zijn ze. In de winter had ik ook een voederboom en vooral op de silo met vet waren ze gek. Na een tijdje gingen we de verschillende vogels herkennen. Hun aanvliegroutes waren anders, de ene klom van beneden naar boven naar de silo de andere begon bovenin. Mannetjes en vrouwtjes kwamen er en later 2 kleinere. Vorig jaar waren ze heel schuw, we hoefden maar een hand te verdraaien in de kamer of weg waren ze. Deze winter gaat het iets beter als we rustig bewegen.. Ik ben bang dat het niet gaat lukken er buiten dichterbij te komen, daar zijn ze echt te schuw voor.

Geef een reactie

