Update handwerken

Even weer bijpraten wat mijn handwerken betreft. Zo heerlijk om mee bezig te zijn, dan zijn de dagen eigenlijk te kort.
Kleindochter Margo van 11 jaar kwam met de vraag of ik een trui voor haar wilde breien, met plezier gedaan! Verder ben ik verder gegaan met mijn tassenmakerij van stofresten. Ik  heb een aantal tassen in opdracht gemaakt, deze verkoop ik ten bate van het bloemenfonds bij onze kerk. Maar ik wil er ook een aantal voor de verkoop tijdens de Castle Fair op 2 september maken, ook t.b.v. voor de Anglicaanse Kerk.
Via een facebookgroep heb ik pakketjes gekocht om eierwarmers te maken. Ontwerp van Jet, hier in onze streek geen onbekende, een erg leuk ontwerp en ik heb er al meerdere gemaakt.
De gele raamstrook met kantborduren hangt voor het raam maar heel handig aan knijpertjes. Het is een zogenaamde UFO (unfinished object), vorig jaar had ik al de kruisjes geborduurd maar nu ben ik bezig met de achtergrond zodat het op kant gaat lijken. Ik kan de strook nu gemakkelijk voor het raam weghalen om verder te gaan.
Aan mijn voorjaarsstok hangen “haantjes”. Vorig jaar al iets dergelijks gemaakt  maar dankzij het patroon uit Quiltnieuws voorjaar 2017

nu een gecombineerde versie van 2 patronen.
Verder ben ik bezig met mijn merklap van Jan Houtman en een UFO waarop

de stiksteekjes nog gedaan moeten worden. Van deze laatste 2 projecten komen nog wel eens foto’s.
Wat ik nu op mijn lijstje heb staan om te doen komt hopelijk t.z.t. wel weer hier te staan. Plannen genoeg!

Geef een reactie

