10 februari, warme truiendag

Dit jaar geef ik hier een keer aandacht aan omdat ik morgen naar de handwerkbeurs in Zwolle hoop te gaan en men heeft aangekondigd dat er aan de warme truiendag gedacht wordt. De verwarming zal 2 graden lager staan.

Nu is het voor mij altijd warme truiendag want ik houd van mijn warme, handgebreide truien en vestjes. Ik houd mijzelf graag warm.
Wat mij echter opvalt is, dat ik  in de winter maar heel weinig vrouwen warme truien zie dragen, nog wel eens een vestje ergens overheen maar laat staan een zelfgebreide trui. En dat laatste vind ik , als enthousiast breister, heel erg jammer.

2 gedachtes over “10 februari, warme truiendag

  1. anja zegt:

    Misschien komt het doordat het handwerken jarenlang “uit” geweest is en ouderwets werd gevonden. De mensen die nu het handwerken (weer) oppakken zien vaak niet over een groot project als een trui of vest heen, en maken liever kleinere dingen.
    Toen ik tiener was heb ik heel wat truien voor mijzelf gebreid, met ingewikkelde inbrei-patronen, zoals dat mode was in de jaren tachtig. Daarna ben ik truien blijven breien voor mijzelf, omdat ik een koukleum ben. Maar mijn dochter heeft welgeteld 1 trui die ik voor haar heb gebreid, een extra warme, voor heeeel koude dagen. Verder draagt ze bij voorkeur dunne vestjes over een shirt of blouse. En haar vriendinnen precies zo.
    Was het leuk op de Handwerkbeurs? Ik ga er zondag heen, samen met mijn dochter.
    Groetjes, Anja

    • thedadigitaal zegt:

      Zal het morgen vertellen. Ja ik kon ook geen truien meer kwijt aan de kleinkinderen maar nu wil de jongste kleindochter van 11 weer een trui en die brei ik momenteel, een soort van Noorse patronen ingebreid.
      vanavond op mijn koor droegen de meeste dames ook vesten over blouses en shirtjes. Het is hier ook flink koud.

Geef een reactie

