Opruimen oftewel de-clutteren

In 2013/14/15 ben ik heel bewust bezig geweest met opruimen, hier ( klik)  schrijf ik erover en op nog meer plaatsen. Onder de categorie huishouden staat dit geblogd. Bijv op 25 november 2013 schreef ik onderstaand blogje:

Ja, maar dat wegdoen is niet altijd weggooien. Clutter is volgens de vertaling Engels-Nederlands rommel maar in die zin wordt het niet  altijd gebruikt.
In de diverse BBC veiling/antiek TVprogramma’s zoals Flog it en Cash in the Attic gebruiken de mensen vaak het woord clutter om spullen mee aan te duiden die ze niet meer nodig hebben, spullen die al jaren in de kast staan of op zolder liggen.
Ik vind  voor mijzelf “declutteren” dan ook precies weergeven wat ik bedoel. en nu wil ik elke dag iets wegdoen hetzij via Marktplaats,   weggeven aan St Roec, aan de kinderen ( maar niet teveel want dan moeten zij weer declutteren) enz. en als laatste de afvalbak.

Nu valt er weer wat op te ruimen en ik ga het ook nu noteren. Dat geeft meer inzicht en bepaalde artikelen zet ik op de foto en plaats ik op mijn pinterestborden.
Natuurlijk heb ik de laatste tijd ook wel opgeruimd bijv kerstspulletjes en heel veel 3D knipvellen en ander knutselmateriaal.
Ik zal er vast nog wel een keertje over bloggen.

Geef een reactie

