Vrijdag 25 november 2005, heftige sneeuwval

Precies op de dag af werden we 11 jaar geleden “verrast” door een dik pak sneeuw. Jan woonde toen nog in Eibergen en ik zou dat weekend naar hem toe (we hadden toen een dikke maand verkering). Toen ik op vrijdagmiddag om half één uit Erica vertrok scheen het zonnetje nog. Maar ik hoorde de weerberichten en reed daarom door Duitsland via Emlichheim, niets aan de hand, pas bij Deurningen lag de eerste sneeuw maar toen ging het ook hard. Zoveel mogelijk  de provinciale wegen aangehouden en via Hengelo/Enschede/Haaksbergen naar Eibergen gereden. Bijna 4 uur heb ik erover gedaan! In Eibergen zag ik dat de stroom was uitgevallen, alle winkels waren donker. Jan kwam mij tegemoet, hij wilde nog even naar de supermarkt maar dat kon hij wel vergeten. Gelukkig had hij nog wel wat te eten in huis. Tot een uur of 11 ’s avonds bleef de stroom weg maar in Haaksbergen en Neede duurde de stroomstoring veel langer.
De andere dag was iedereen aan het sneeuwruimen, dat geeft toch een soort saamhorigheid.
En het rijden door zoveel sneeuw, vaak stapvoets had ook wel wat bijzonders. Ik denk er elk jaar wel even aan.
De foto’s komen van internet o.a. Haaksbergen in de sneeuw.

Een gedachte over “Vrijdag 25 november 2005, heftige sneeuwval

  1. Lot zegt:

    Kan het me ook goed herinneren. We hadden een trouwpartij in het westen en daar was het wel koud en wat vlokjes maar verder niet. Pas toen we eind van de middag in de auto zaten hoorden we wat er aan de hand was. We zouden eerst naar het midden van het land reizen naar vriends huis maar de hele A15 stond vol. Zijn we toch mar in het westen gebleven en mijn moeder gebeld dat we niet meer gingen rijden.

Geef een reactie

