Wakibi microkrediet, een mooi systeem.

In januari 2015 ben ik gestart met Wakibi microkrediet aan 5 vrouwen voor toen 110 euro samen. Steeds als er genoeg geld is terugbetaald geef ik  opnieuw een microkrediet.
Florinde is nummer 11. Ik werk dus nog steeds met de 110 euro van het begin. Nu is het minimumbedrag 25 euro.

Van deze 11 vrouwen hebben 4 vrouwen de hele lening afbetaald en 3 hebben al meer dan 20 euro afgelost. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die heel weinig af betalen,  dat kan gebeuren maar ik kan nog steeds doorgaan met uitlenen.

17bdce7fa6f7b240813e7493a1148daa

Kosten hoger onderwijs

Deze lening helpt om de kosten voor opleiding en verblijf op de universiteit te betalen voor hun oudste zoon.

Op de foto staan Fiorinde en haar man Mhill. Ze hebben 2 kinderen en wonen in een dorp.
De lening die ze hebben aangevraagd zullen ze gebruiken om de kosten voor studie en verblijf aan de universiteit van hun oudste zoon te betalen.

Bewaren

Bewaren

2 gedachtes over “Wakibi microkrediet, een mooi systeem.

  1. Zuinigaan zegt:

    Ik leen ook sinds 2013 geld uit via Wakibi. Een paar dagen geleden heb ik opnieuw 25 euro uitgeleend, dit was mijn 18e lening. Ik ben begonnen met 100 euro en daar heb ik vervolgens nog zo’n 10 euro bij gedaan, dat was omdat 1 van de projecten niet meer terugbetaalde en ik besloten had dan zelf maar een aanvulling te doen.

Geef een reactie

