Jaren 50 woning in Hengelo ( O)

Alhoewel wij thuis niet dit aanrecht hadden, herinner ik het mij wel van bij anderen thuis. Het open vak van het aanrecht kon je uittrekken en dan had je een snijplank. De rekjes boven het aanrecht waren voor de pannen. We hadden toen nog niet zoveel spullen dus was er ook niet zoveel kastruimte nodig.
Het lavet ken ik ook nog van het gezin waar ik in 1964 stage liep, in een maisonnette in Zwolle. Heerlijk om de kinderen in te baden en deze had ook de wasmachine, het werd een langzaamwasser door er de wasbeweger in te plaatsen. Ik weet niet meer hoe het water verhit werd, met een dompelaar of met heet water uit de kraan. Hier staat een heel verhaal over het lavetjaren-50

Geef een reactie

