Een gezellige dag naar Gouda

Op 2 maart j.l. ben ik met mijn treinkeuze-dag samen met kleindochter Margo  naar de stad Gouda geweest

Omdat ik een abonnement voor de eerste klas heb, mocht zij ook in de eerste klas en dat vond ze heerlijk, “zo rustig, weinig lawaai” Margo is niet zo van drukte en herrie en de reizigers in de eerste klas zijn vaak heel stil, ook buiten de stiltecoupé.Gouda_Luftbild_02

Gouda is een mooie oude plaats, ook ik was er voor de eerste keer.
Margo en ik houden allebei van oude steden, dat vind ik leuk voor een 10-jarige.
Eerst bij het Stadhuis gekeken en om de St. Janskerk gelopen bij piepkleine grachten en  toen naar het museum naast de kerk. Er was een tentoonstelling over Erasmus  met ook een kinder-audiotour.

Ze vond het leuk, we zagen nog heel veel Goudse pijpen in alle maten en soorten en die waren dinsdag op TV geweest in het programma Geloof en ‘n Hoop Liefde, dat kwam erg mooi uit. Maar ik vond de zaal met allemaal Gouds Plateel prachtig.0ce59163967223ccef6230d6626dfae2
Natuurlijk even shoppen, eerst bij Zeeman, daar nieuwe handschoenen gekocht met 2 T-shirtjes voor de zomer.
De zomer was die dag nog ver te zoeken, meer handschoenenweer.
En even binnen bij C&A, dat vind ik altijd een leuke winkel maar ik was al
aardig moe en alleen bij de kinderkleding gekeken, daar vonden we nog een
T-shirt met lange mouwen met een poes voorop, leek op hun poes Jimmy dus die heeft
oma ook nog maar gekocht.

Dinsdagmiddag is Margo met Jan naar de ijsbaan in Deventer geweest, ook daar
hadden ze een heerlijke middag.

Het was een gezellige vakantie en donderdag hebben we haar weer naar huis gebracht.

Geef een reactie

