Wat te doen met het nat van augurken…..

Al jaren doe ik in het nat dat overblijft van een potje augurken een gesnipperde ui. Als dat dan een weekje ( of langer) in de koelkast heeft gestaan vind ik de uitjes lekker bij stamppotten, pasta’s enz.
Maar nu had ik laatst paprika over en we zouden een paar dagen niet thuis zijn. Toen heb ik stukjes rode paprika bij de laatste 2 augurkjes gedaan en die weggezet. En dat is een succes, heerlijk die zachtzure paprika bij gerechten of door de sla.
Omdat er ook vocht uit de uien/paprika komt kun je daarna dit nat niet nogmaals gebruiken of je moet azijn toevoegen.
Het nat gooi ik dan weg, kan rustig in het toilet, ook nog goed tegen de kalkaanslag.

Geef een reactie

