Indisch spreekwoord

Vroeger in de jaren 70 was het mode om alles zwart/wit te zien, daar deed ik ook aan mee. Nu weet ik dat dat niet wijs is. alles heeft 2 kanten. Daarom vind ik onderstaand Indisch spreekwoord ook zo mooi.

Beter is het geheel blind te zijn dan de zaak van slechts één kant te bezien.

Een gedachte over “Indisch spreekwoord

  1. Gerda - M'n Woonstek en Leven zegt:

    Ik was vroeger ook veel rechtlijniger, de nuance was nog ver te zoeken, zeg maar. Met het klimmen van de jaren leer je wel dat er vele ‘gelijken’ zijn, vind je niet?
    Wat ik niet heb afgeleerd (als het al nodig zou zijn) is dat ik nog steeds tamelijk direct ben, ik heb een hekel aan eromheen gedraai en het altijd maar rekening houden met zgn. tere zieltjes.

Geef een reactie

