Zon, zee en strand op Ameland…….

…..en wind!!
Afgelopen maandag ben ik met mijn zoon een paar dagen naar Ameland geweest, voor mij een onbekende plek en heb er erg van genoten. Vanuit mijn hotelkamer keek ik op zee, jammer dat het mooie strandpaviljoen in de zichtlijn stond maar we hebben er wel een keer gegeten en dat was prima!. Verder heb ik gewandeld, Daniël gefietst, zijn we met de strandexpress naar het oostelijke puntje van Ameland geweest en zijn met de robbenboot naar de robbenplaat gevaren om zeehonden te zien. Natuurlijk bij de vuurtoren geweest en de diverse dorpjes en het jutters/landbouwmuseum bekeken. Het museum was leuk opgezet met ook een boerderij, nog ingericht als in 1900, en dan zo alsof er nog geleefd werd. Ik heb kort geleden Sil de strandjutter weer eens gelezen en kon mij zo een goede voorstelling maken van het leven toen.

De veerboot vanuit Holwerd

De veerboot vanuit Holwerd

Het uitzicht vanuit mijn hotelkamer van Strandhotel Buren aan Zee

Het uitzicht vanuit mijn hotelkamer van Strandhotel Buren aan Zee

Een regenboog tijdens de zonsondergang

Een regenboog tijdens de zonsondergang

De oostpunt van Ameland, links duinen van 9 jaar oud en de rechterduinen zijn 40 jaar oud,

De oostpunt van Ameland, links duinen van 9 jaar oud en de rechterduinen zijn 40 jaar oud,

Op de robbenplaat

Op de robbenplaat

heerlijk zonnen op de robbenboot, ik zat hier in de luwte. Op een boot wil ik zoveel mogelijk buiten zitten, dat geeft het "vaargevoel"

Heerlijk zonnen op de robbenboot, ik zat hier in de luwte. Op een boot wil ik zoveel mogelijk buiten zitten, dat geeft het “vaargevoel”

3 gedachtes over “Zon, zee en strand op Ameland…….

  1. Gerda zegt:

    Zo te zien heb je het goed gehad, je ziet er ontspannen uit. Ik ben nog nooit op Ameland geweest, lijkt me echt mooi.
    Fijne Pinksterdagen,
    groetjes, Gerda

Geef een reactie

