Handwerkbeurs en zo.

 

Ruim een week geleden was ik met nicht H. naar de handwerkbeurs. We gaan dan allebei met de trein en ontmoeten elkaar op het station in Zwolle. Vanuit Rijssen ben ik in 3 kwartier in Zwolle, daar kan een auto niet tegenop.
Het was weer reuze gezellig om een aantal uren te kijken en te snuffelen. Ik zoek de looproute uit en we zijn eerst langs de stands gegaan waar ik wat vragen, bekijken en/of wat kopen wilde en daarna ontspannen rondlopen om zoveel mogelijk te zien en… nog kopen. Ik heb leuke borduurpakketjes en patchworkpatronen gekocht maar die laat ik pas zien als ik ze gemaakt heb. Wat ik nu wil laten zien zijn reuze handige scharen van Fiskars, scharen om hexagon-kartonnetjes mee te knippen! Geen kopietjes meer maken en Jan vragen om het uit te knippen, verleden tijd rechtstreeks uit stevig papier knippen en allemaal precies even groot.100_3162Verder een geweldig mooi blad met kruissteekpatronen om  “kant” te borduren. Ik ga er breed linnen band voor  gebruiken. Dezelfde kwaliteit  als mijn kerstband en waar ik nu rozen op borduur. ( Dit band is ook te koop bij mij)100_3163100_3164Ook vast een foto van een stukje van mijn rozenband, momenteel heb ik 3 rozen geborduurd.100_3115Tot slot een sjaaltje gebreid uit Simply Breien nummer 2 -2015. Het garen had ik ooit gewonnen en is licht gemêleerd. 100_3166Nou vergeet ik nog de vlinders die ik gemaakt heb. Ik had nog een aantal pakketjes uit de tijd dat ik handwerkparty’s gaf. Het lijkt mij leuk om die komende zomer bij de Teas van de kerk te verkopen.100_3125

2 gedachtes over “Handwerkbeurs en zo.

  1. Janke van der Werk zegt:

    Fantastisch dat kant-borduren. Ik kom het tegen op tentoonstellingen, maar ik kan geen patroontjes vinden. Welk tijdschrift gebruikt u hier voor?

Geef een reactie

