Over het kind zijn van een winkelier!

Wat heerlijk om gisteravond bij Eva Jinek eens een positieve (oud)-ondernemer te horen. Joop Middendorp uit Emmen (eigenlijk uit Erica, waar ik 38 jaar gewoond heb)  die nog steeds enthousiast is over het winkelier zijn!  Zoonlief kan van het optimisme van zijn vader nog wat leren. Ik ben ook groot geworden in een winkel maar niets negatiefs daarover, we konden er spelen tot verstoppertje aan toe en m’n ouders waren wel altijd in de buurt en anders was er wel personeel. Als je andere gezinnen rekende dan ging de vader om 7 uur ’s morgens de deur uit en kwam pas laat in de middag vermoeid weer thuis.
Mijn vader had op zondag altijd tijd voor ons en ook gingen we in de jaren 50 al kamperen als gezin. Wie was zo bevoorrrecht?

Asselsestraat in apeldoorn, waar de vrachtwagen staat is de winkel en helemaal boven bij de koekoek was mijn slaapkamer

Asselsestraat in Apeldoorn, waar de vrachtwagen staat is de winkel en helemaal boven bij de koekoek was mijn slaapkamer. Foto 70-er jaren. Toen woonden wij er niet meer en ik woonde toen al in Erica.

2 gedachtes over “Over het kind zijn van een winkelier!

  1. Gerda - M'n Woonstek en Leven zegt:

    Mooi altijd, die oude ansichten van stad en dorp. Gelukkig maar dat jouw ouders geen chagrijnige indruk achtergelaten hebben. Hadden ze een bloeiende zaak?
    Het is vaak het tegenstrijdige van de beroepsgroep: men klaagt steen en been over zware tijden, maar wil tegelijkertijd niet anders. Toch mag je volgens mij tegenwoordig van geluk spreken als je nering een beetje loopt

  2. thedadigitaal zegt:

    Ja, het was een woninginrichting, mijn vader zat tot een eind in de jaren 70 in de zaak. later is de zaak gestopt en is de opvolger heel wat anders gaan doen. Iets dat meer bij hem paste.
    Ja woninginrichting, genen die ik niet heb geërfd maar wel vind ik verkopen geweldig leuk!

Geef een reactie

