Update van mijn breiwerk.

Een paar weken geleden heb ik deze trui klaar gekregen.  Ik wilde graag een trui breien in aquatinten. Iedereen zegt dat mij die kleuren zo goed staan maar als trui had ik die kleuren niet. Garen wel,  mijn voorraad is nog lang niet uitgeput. Maar welk patroon?
Nu was een andere wens van mij om een keer het Pied de Poule motief te breien, ik vind dat een prachtig motief en bij het opruimen van wat oude patroonbrochures kwam ik zowaar een Libelle bijlage uit 1986 tegen met een aantal van deze truien, alleen dan in het originele zwart-wit.
Ik heb een model uitgezocht en dat gebreid met aqua en donker kobaltblauw garen. Ik hoefde de maten ook niet erg aan te passen, eigenlijk alleen de mouwwijdte, mouwen zijn nu veel smaller.
Omdat ik de hals gauw wat kaal vind, heb ik er nog een sjaaltje bij gebreid. Ik draag de trui met veel plezier en heb hem nu ook aan.

3 gedachtes over “Update van mijn breiwerk.

  1. Gerda - M'n Woonstek en Leven zegt:

    Dat is inderdaad een mooi motief, dat pied de poule, beetje klassiek (en dan bedoel ik niet ouderwets) uit de tijd van Audry Hepburn. Ik vind dat wel iets hebben. Het sjaaltje staat er goed bij, vooral met dit lekker koude weer kun je het er goed bij dragen. Veel plezier van de mooie trui.

  2. Berber zegt:

    schitterende trui, en vooral de kleuren
    lijkt me best lastig en langer duren om pied de poule te breien
    voorlopig hou ik het maar bij de gewone steken…kun je ook goed mee variëren

    Berber

Geef een reactie

