Migraine en voeding

Bij het opruimen van mijn recepten kwam ik onderstaand artikel tegen, dat ik hier graag wil delen.
Attentie:
E621 is natrimglutamaat, heeft ook andere namen zoals MSG, ve-tsin, natriumglutaminaat, ajinomoto, E 621  is  een smaakversterker, geen conserveringsmiddel. Omdat het wel in conserven voor kan komen, wordt deze fout vaak gemaakt.
Conserven mogen geen conserveringsmiddelen bevatten maar bij bewerkte producten kunnen er wel smaakversterkers inzitten, denk aan soep, rode kool enz. dus altijd goed lezen. migraine

 

2 gedachtes over “Migraine en voeding

  1. Gerda - M'n Woonstek en Leven zegt:

    ’t Vervelende is, dat wat goed is voor het ene slecht is voor het andere. Het gaat tegenwoordig alleen nog maar over voeding, zo lijkt het wel. Ik houd me maar aan het principe van ‘van alles wat maar niet te veel van alles’, dan zal het zo slecht nog niet zijn. Wij eten gezonde vetten, veel verse groente, fruit, volkorenbrood, voegen nergens suiker aan toe, gebruiken weinig zout in het eten, eten geen chips en weinig snoep. Verder eten we zoveel mogelijk biologisch.
    We moeten oppassen elkaar niet gek te maken.
    Fijn weekeinde, hartelijke groet,
    Gerda

  2. thedadigitaal zegt:

    Maar ik denk dat jij geen last van migraine hebt, mijn zusje wel, al haar hele leven en van chocolade heeft ze echt last en inderdaad zal het bij een andere hoofdpijn-patiënt weer wat anders zijn alhoewel ve-tsin bij veel mensen klachten geeft. Ik reageer niet met hoofdpijn op eten maar wij doen wel net zoals jullie. Elke avond maakt Jan een bak vol met diverse fruitsoorten voor ons klaar, heerlijk!! en beter dan wat ook, ja die 200 gram van groente en van fruit halen we met gemak.

Geef een reactie

