Een jaar de-clutteren. Het is gelukt.

Ja, ik ben erin geslaagd om meer dan 365 dingen uit huis weg te doen. Bij het optellen bleken het zelfs 400 artikelen te zijn. Wat ik zoal weggedaan heb? O, dat is zo verschillend, van tafelkleed tot koelkastmagneet, van tas tot corsage, van stoel tot oude horloges, van borduurbladen tot snijplank 100_2166100_0781enz enz.
Zoals ik al eerder schreef, het meeste is naar St. Roec gegaan, verkocht op Marktplaats, weggegeven enz, er is maar weinig in de grijze container beland.
Natuurlijk zijn er ook wel weer nieuwe dingen in huis gekomen maar geen 400, daar pas ik wel voor op.
Het is zo goed bevallen, dat ik met dit systeem door blijf gaan. Elke keer als iets het huis uitgaat, schrijf ik het op. Het meest verbazingwekkende is, dat ik de spullen niet mis!

2 gedachtes over “Een jaar de-clutteren. Het is gelukt.

  1. Gerda (M'n Woonstek en Leven) zegt:

    Ik kom het op veel meer blogs tegen, dat 365 voorwerpen wegdoen in een jaar. Zelf breng ik dikwijls spullen naar de Kringloop, maar niet noodzakelijkerwijze om te declutteren (of te ontspullen) – én ook niet een stuks per dag – want aan de andere kant komt er ook genoeg nieuws en tweedehands binnen.
    Een fijne zondag,
    Gerda

  2. thedadigitaal zegt:

    Ik doe ook niet per dag, noteer het en tel per maand. En… het heeft mij enorm geholpen om kritisch langs alle kasten en laden te gaan ook om bijv oogschaduw, lipsticks en nagellak weg te gooien. Nu is mijn receptenknipselverzameling aan de beurt. En zo gaan we rustig door maar hier komt ook wel weer nieuw (2e hands) binnen, Pas nog een beeldige kleine kerststal gekocht en binnenkort stuur ik je de foto van de kerstster!.:-)

Geef een reactie

