Mijn allereerste quilt is af! En mijn bolerovestje draag ik al met plezier.

Het heeft wel even geduurd maar nu is mijn allereerste quilt klaar! Hoezee! 100_2777
Goed, het kostte wel wat zweetdruppeltjes en het resultaat is ook niet perfect maar wij zijn hier tevreden. Het is een lekkere warme plaid geworden.

En ik ben tegen heel wat problemen aangelopen die ik een volgende keer hoop te vermijden, allereerst was mijn vulling te dik. Jaren geleden heb ik fiberfill gekocht maar om dat te gebruiken bij m’n eerst quilt was niet zo slim. Verder was het heel erg moeilijk om alles glad te krijgen en door te pitten en vooral bij het machinaal aannaaien ( het enige dat met de naaimachine is gedaan) van de allerlaatste blauwe rand bemerkte ik dat het allemaal niet meer klopte en toch nog scheef trok.100_2776 Om het toch nog een beetje fatsoenlijk te krijgen, heb ik de rand op de achterkant handmatig vastgezet.
Tijdens het afwerken had ik 2 opties: Of alles aan de kant gooien en teleurgesteld gaan zitten mopperen óf gewoon accepteren dat ik geen perfectionist ben en de dingen nemen zoals ze zijn.
Wie mij kent weet dat voor mij het laatste geldt.

Nu kan ik verder gaan met mijn hexagonnenkleed,100_1094 dat heeft ook een tijdje stilgelegen omdat ik na mijn handoperatie weer fanatiek aan het breien ben gegaan en ook het borduren moet doorgaan.

Mijn bolerovestje,100_2695 vorig jaar had ik een schoudercape gebreid maar die beviel mij niet omdat je die steeds over het hoofd moest aantrekken. Daarom uitgehaald en dit idee is uit de Anna okt 2014, aangepast naar mijn idee dus zonder lange mouwen.

4 gedachtes over “Mijn allereerste quilt is af! En mijn bolerovestje draag ik al met plezier.

  1. Gerda zegt:

    Hallo Theda,

    Van mij ga je niet horen dat het niet mooi zou zijn, want ik snap zelf niets van dat gepriegel. Mooie quilt hoor, gebruiken jullie hem echt als deken of is hij voor de sier?
    Zo’n vestje lijkt me lekker zitten. Je bent er maar weer druk mee.
    Is je hand weer helemaal in orde?

    Ik weet niet of je mijn reactie op jouw reactie gezien heb op de blog Familie Dubbelop, maar ik wens jullie veel sterkte.

    Een fijn weekeinde, hartelijke groet,
    Gerda

  2. thedadigitaal zegt:

    Als mijn man en ik in de kamer zitten, tegenover elkaar, passen onze benen er samen onder, ha,ha! Ja we gaan hem gebruiken, anders is het jammer van het werk. Zojuist even je reactie gelezen en kort beantwoordt, dank voor je goede wensen!

Geef een reactie

