Foto-impressie van het reisje naar de Eifel/Ahr/Rijn/Moezel begin mei.

Uitgebreid ga ik hier niet over schrijven. Op 5 mei hebben zoon Daan en ik een busreis naar de Eifel en omgeving gemaakt met Effe Weg. Een mooie reis met prima weer. Het hotel was in Altenahr. Op de heenweg hebben we Monschau bezocht en zijn we per treintje naar de burcht geweest. Verder Bad Neuenahr/Ahrweiler bezocht, Koblenz en Boppard. In de laatste plaats zijn we in de stoeltjeslift geweest, voor Daniël nieuw voor mij nostalgie want meer dan 50 jaar geleden ben ik daar  ook in geweest.
Natuurlijk ook naar mijn geliefde Moezel, in Cochem naar de burcht ( bij de Burcht was ik nog nooit geweest) en een uurtje varen op de Moezel en op de laatste dag een bezoek aan de Dom in Keulen en we troffen het. Om 12 uur was het Mittagsgebet waar ik aan mee heb gedaan. Daan heeft de torentrap bestegen ( 5oo treden) en van het uitzicht genoten. En toen we vrijdagavond  thuiskwamen konden we de gerenoveerde kamer bewonderen, nieuwe wollen vloerbedekking en voor een deel nieuw behang. Ik krijg de foto’s niet mooi geplaatst. klik op de foto voor vergroting.

Daniël bij de Ahr, uitzicht mijn hotelkamer.Daniël bij de Ahr, uitzicht uit mijn hotelkamer.                                                                               MonschauMonschau Met het treintje naar de Burg MonschauTreintje naar de Burg

Uitrusten na een wandeling bij Monschau Uitrusten na een wandeling bij Monschau                De Rijn bij Boppard vanuit de stoeltjeslift Rijn vanuit Stoeltjeslift  De stoeltjeslift

 

St. Laurentius Kerk in Ahrweiler met de Paasaankleding

St. Laurentius Kerk in Ahrweiler met de Paasaankleding

De Burcht ( ruïne) van Altenahr

De Burcht ( ruïne) van Altenahr

 

Cochem vanuit de Burcht

Cochem vanuit de Burcht

Burg Cochem  Burg Cochem    Burg Cochem vanaf de Moezel gezien vanaf de Moezel    uitzicht vanaf de Dom van Keulen Dom Keulen uitzicht  Domplein Keulen Domplein Keulen

 

 

Geef een reactie

