Trigger finger operatie

vanmiddag aan mijn trigger finger geopereerd. in ziekenhuis deventer.
tot nu toe valt alles mee. binnen 15 minuten klaar en het was echt nodig, zei de chirurg, want het peesbandje was erg verdikt, vandaar de klachten. de verdovingsprikjes vielen ook mee. de chirurg vroeg om een pijncijfer, van 0, geen pijn tot 10 de meest heftige pijn. ik gaf een 3 tot 4. middenoorontsteking, een tandartsprik of een ontsteking van een getrokken kies is veel erger. tijdens de operatie ook niets gevoeld maar wel bemerkt dat ze aan de pezen trokken. nu keurig in verband en de hand in de mitella. typen met 1 hand. als de verdoving is uitgewerkt paracetamol nemen en volgende week naar ziekenhuis voor controle en verbandverwijdering, weer een week later gaan de hechtingen eruit. en dan hoop ik tzt weer goed te kunnen breien.
100_1772zoals het nu lijkt kan ik iedereen die met vreemd reagerende vingers/duim zit aanraden om een handpoli te bezoeken. Een selfie van mijn hand en tevens is onze nieuwe vloerbedekking te zien.

Vervolg: het verband is er nu af en ik kan mijn hand weer gebruiken. Ik moet nog wel oefeningen doen om de geopereerde vinger weer soepel te krijgen

Geef een reactie

