Handwerkdag met Jubinuki en een bal versieren, Vrouwen van Nu

Gisteren ben ik naar Holten geweest voor de Handwerk-dag van Vrouwen van Nu. Je moest van tevoren aangeven welke 2 workshops ( keuze uit 4) je wilde doen.
Jubinuki leek me wel wat want ik wist niet wat het was en met restjes iets versieren leek mij ook wel.100_1506

Jubinuki, is een Japanse borduurtechniek en heeft connecties met Temari.. Het woord betekent vingerhoed want het kleine ringetje werd door Japanse borduursters om de vinger geschoven en gebruikt zoals wij een vingerhoed gebruiken. Het model, dat ik gemaakt heb, is zo groot als een waxinelichtje en ik zag ergens op internet het idee om er met een bolletje garen een speldenkussentje van te maken.100_1504

De bal is een gewone styroporbal die eerst omwikkeld is met verbandgaas, daarop worden lapjes gelegd en  vastgenaaid op het onderliggende gaas. daarna omwikkelen met fantasiegarens en tenslotte versieren met kraaltjes, knoopjes, pailletten enz. Gewoon even lekker uit de losse hand bezig zijn. Ik heb hier thuis nog van alles liggen, dus wie weet maak ik er nog een keer één. deze hangt aan mijn voorjaarsstok voor het raam, zie vorig blogje. Het was gezellig om zo met elkaar bezig te zijn geweest.100_1501

Verder heb ik de laatste tijd nog wat gastendoekjes gemaakt, weer voor verkoop t.b.v. het bloemenfonds van de kerk. Ze zijn te koop en de prijs ligt tussen de 4 en 5 euro per stuk. Omdat ik erg mooie grote en kleine lapjes gekregen heb, komen er de komende tijd vast nog wel meer bij.

Geef een reactie

