nieuwe categorie toegevoegd: recepten

Het was een beetje wanordelijk geworden in de categorie eten en drinken. Daar staan niet alleen recepten maar alles wat ergens een link met eten en drinken heeft.

Nu staan de recepten in de categorie recepten. ( linkerkolom naar beneden scrollen)
Dat is ook voor mijzelf gemakkelijk. soms ben ik mijn eigen recepten vergeten en ik kan ze nu veel sneller opzoeken. Ik maak geen ingewikkelde dingen maar probeer met de groenten van het seizoen een smakelijke maaltijd te bereiden en ik moet eerlijk zeggen dat dat mij al jaren goed lukt. Natuurlijk speelt mijn opleiding daar een rol in maar ook het koken van mijn eigen moeder.
We leerden heel goed (en daar lag grote nadruk op ) om iets op smaak te maken. In mijn opleiding in de jaren 60 tot kooklerares hadden we geen pakjes en dergelijke. We maakten alles zelf en heel veel aparte ingrediënten, zoals die nu te koop zijn, waren er toen niet. Nu zou je zeggen, back to the basic! En zo kook ik grotendeels nog steeds, tot grote tevredenheid van mijn Jan.

Geef een reactie

