Thee drinken bij de maaltijd, een goede tip!

Tijdens de komende Feestdagen eet je toch vaak wat teveel en wat te vet. Nu las ik hier een goede tip. Het gaat over fonduen en daar thee bij drinken dan ligt het eten niet zo zwaar op de maag.  Nu lijkt dat voor ons in Nederland wat vreemd maar in Engeland kregen wij ook thee bij een fish en chips maaltijd in een visrestaurant en zo zijn er natuurlijk nog veel meer landen waar dit de gewoonte is.

Volgende week ga ik het ook doen! En nu begrijp ik ook waarom ijs als nagerecht bij mij vaak zo “slecht valt”. IJs moet ik heel langzaam eten en dan al warm laten worden in de mond! alweer wat geleerd en ik ga er rekening mee houden!

Geef een reactie

