Mijn ( kerst) handwerken van de laatste tijd

Het is al even geleden dat ik over handwerken geschreven heb. Maar ik ben wel bezig, hoor! Alleen breien gaat wat lastiger omdat ik weer last van mijn vinger heb en daar hopelijk volgende week een spuit in krijg. Momenteel doe ik wat ik al jaren wil en er nooit van kwam, namelijk kerstversieringen maken. Mijn patchwork heb ik tijdelijk opgeborgen en de borduurspullen voor de dag gehaald. De Anna van november 2013 inspireerde mij en heb daar 3 patronen uit gebruikt en vorige week kwam de Anna van december en daar heb ik ook een dingetje uit gehaald. Ik plaats de foto’s met uitleg. Verder vind je mijn werkjes en andere dingen op Pinterest.

Deze kerstkaartjes borduur ik elk jaar een paar keer, ook voor de verkoop in de Anglicaanse Kerk, vooral het Engelse kerkje is populair.

Deze kerstkaartjes borduur ik elk jaar een paar keer, ook voor de verkoop in de Anglicaanse Kerk, vooral het Engelse kerkje is populair.

Deze kerstversieringen komen aan een tak te hangen samen met de boompjes van de volgende foto, idee uit Anna november 2013.

Deze kerstversieringen komen aan een tak te hangen samen met de boompjes van de volgende foto, idee uit Anna november 2013.

100_0908

Afgelopen weekend deze gemaakt n.a.v. patroon uit Anna dec 2013

Afgelopen weekend deze gemaakt n.a.v. patroon uit Anna dec 2013

Het linker zakje kreeg ik een keer en dat idee heb ik gebruikt voor deze zakjes. Ook voor de kerstmarkt van de Anglicaanse Kerk

Het linker zakje kreeg ik een keer en dat idee heb ik gebruikt voor deze zakjes. Ook voor de kerstmarkt van de Anglicaanse Kerk

Ik heb heel wat Anna’s liggen en probeer de laatste tijd er wat vaker iets uit te maken. Alhoewel ik de manier van beschrijven en het losse werkblad in de Anna niet ideaal vind.
Maar ik heb ook weer zin om met mijn patchwork-kleden verder te gaan dus ik denk, dat ik kerst, patchwork en hopelijk na volgende week breien, weer ga afwisselen. Ik heb mij ook geabonneerd op patchwork/quilten van Lekturama. Daar heb ik leuke kleine dingetjes in gezien en wil daarmee ook aan de slag. Verder nog wat afmaken van de handwerkcursussen van vorig jaar ( dit jaar volg ik geen cursussen, vandaar die Lekturama cursus).

Dus genoeg handwerkplezier voor mij!

Ps. De dienst van Lessons and Carols in de Anglicaanse kerk in St. Mary’s Chapel Weldam bij Goor is op 15 december DV om 10.30 uur.

Geef een reactie

