Vetluis en vieze vaatdoeken en de 60 graden was.

Hier schreef ik al eens over vetluis en hier over een onderzoek van Kassa.
Nu was ik mijn vaatdoeken altijd op 60 graden maar vorige week waste ik een vaatdoek mee met 40 graden was. Dat lijkt niet zo erg maar ik had de “schone” vaatdoek nog geen halve dag in gebruik of er zat al een naar luchtje aan, dus de bacteriën waren nog “springlevend” . ( Normaal gebruik ik een vaatdoek maximaal 2 dagen)
Dus, hup weer in de was maar dan met de 60 graden was meegedaan. soms was ik ook wel op 70 graden.
Ik gebruik altijd katoenen vaatdoeken maar ook de gekleurde zogenaamde weggooi-vaatdoeken kun je wassen op 60 graden en zijn dan best vaak te gebruiken.

Let wel, veeg je melk op met een vaatdoek, gooi hem dan liever meteen in de was want van melk gaan ze heel snel van ruiken en vies worden.
Keukenrollen gebruik ik niet maar heb je melkdrinkers in huis dan is dat wel een goed alternatief

Geef een reactie

