En hoe voel ik me? Een opmerkelijke mail gekregen vandaag.

Veel mensen vragen aan mij, hoe ik me voel nu de operatie van Jan aanstaande is. Gisteren dacht ik daar over na. Toen het bericht in januari kwam van de kanker in de lever ben ik echt wel een paar maanden min of meer van de kaart geweest, moe en duf, maar toen het bleek dat de chemo aansloeg was dat over en had ik weer energie en warende sombere gedachten verdwenen.
Maar nu de operatie, ja daar zijn we eigenlijk allebei heel rustig over. Ik heb daar gisteren nog een tekst uit de brief aan de Romeinen over opgezocht ( 14 vers 7/8) en wat schetst mijn verbazing?
Vandaag krijg ik dezelfde tekst toe gemaild in het wekelijkse Luthercitaat waar ik op geabonneerd ben! Daarom plaats ik hieronder een klein stukje uit het citaat.

Mijn enige troost (1).

Uit Georg Rörers uitgave (1549) van Luthers verzamelde aantekeningen (2).

‘Of wij dan leven of sterven, wij zijn van de Heere’ (Romeinen 14:7-8, weergave 1545).
Ja, van de Heere zijn wij, dat is onze enige troost en hoogste vreugde, dat wij Hem tot Heere hebben, aan Wie de Vader alle macht in hemel en op aarde, en ook alles, in Zijn hand gegeven heeft. Wie zal en kan ons dan nu schade doen?

Geef een reactie

