bloemkoolcurry met tomaat, heerlijk!

In mijn biogroenten-pakket van vorige week zat een bloemkool. Nu zijn wij niet zulke hele grote liefhebbers van bloemkool en daarom gebruik ik meestal een variatie-recept.Er lagen ook nog tomaten dus……
Nu stond vandaag ook een vleesloze dag gepland en dat klopte met dit recept. Hier komt het recept en ik schrijf eronder wat we erbij gegeten hebben en wat je nog kunt variëren.bloemkoolcurry met tomaatIk heb kerrie en hot-kerrie gebruikt. Verder de bloemkool met wat zout koken, het gerecht op smaak maken met zout en peper en eventueel een scheutje (soja)room. Ik gebruik tegenwoordig sojaroom. Wil je wel vlees gebruiken, braad dan als eerste gehakt rul met wat (gehakt)kruiden.
De Djintan ( potje van Conimex) is erg lekker door dit gerecht.

We hebben er spelt-tagliatelle bij gegeten maar rijst of een andere pastasoort kan ook. Ik heb de pasta in het bloemkoolwater gekookt, ging prima en ondertussen kon de saus goed in de bloemkool trekken, wel de hittebron uitdoen onder de pan met de bloemkoolcurry.
Ik weet zeker dat ik bloemkool vaker op deze manier ga klaarmaken.

Eet smakelijk!

Een gedachte over “bloemkoolcurry met tomaat, heerlijk!

  1. Afke zegt:

    Bloemkool in roosjes beetgaar koken
    mengen met 3 tomaten in stukjes
    de helft in een ingevette ovenschotel en bestrooien met basilicum (vers of gedroogd maar vers goed veel)
    herhalen
    aardappelpuree maken met kaas en een ei
    Afdekken met aardappelpuree en bestrooien met paneermeel, klontjes boter erop en 20 min bij ca. 175 C in de oven

Geef een reactie

