Wandelen achter het Sophiaziekenhuis in Zwolle

De afgelopen tijd wandel ik terwijl Jan de chemo toegediend krijgt. Het Sophia-ziekenhuis ligt pal naast de polders van het stroomgebied van de Vecht en vorige week heb ik een wel  heel mooie wandeling gemaakt.
Ik ben in 1946 in Zwolle geboren en heb daar tot midden 1950 gewoond. We woonden aan de oostkant van Zwolle en hadden familie in Berkum ( wij zeiden altijd ” in de Watersteeg”) We hadden geen tuin en daarom hadden mijn ouders een zomerhuisje aan de noordkant van de Vecht bij de stuw ( aan de Stuwe, nu camping de Stuwe) van Vilsteren. Als we naar Berkum of naar de Stuwe  gingen fietsten ze door dat polderlandschap. Verschillende boerderijen liggen daar op terpen, dus een teken dat het daar wel eens onder water stond.
Vorige week wandelde ik over een weggetje ( nu alleen voor fietsers) dat ten zuiden van Berkum uitkwam. Hier ben ik dus dus zeker als kind al geweest! Een leuke gedachte is dat!
De foto uit 1948 met zus Tine, ik en fiets kon hier zo maar genomen zijn. Foto 2 zou bij de familie in de Watersteeg (  Campherbeeklaan) kunnen zijn en de 3e foto is in de buurt van het huisje aan de Stuwe.theda bij Zwolle

Geef een reactie

