De kussens zijn klaar!

Een paar weken geleden schreef ik al over de kussens die ik aan het maken was volgens de kartonnetjesmethode ( paper piecing). Ik heb alles om het karton geplakt met de lijm die nicht Henny mij stuurde. Ideaal, wat een snelheid kun je dan ontwikkelen.
Nu vertelde zij, dat iemand haar vertelde dat je ook een Pritt-stift kunt gebruiken. Dat heb ik uitgeprobeerd, wil wel maar dan wel heel zuinig gebruiken want anders plakt het te sterk en trek je de stof kapot bij het eruit halen van de kartonnetjes. Dus als ik ergens goedkope plakstiften tegen kom dan wil ik die gaan uitproberen. 100_9834
Het patroon vind ik zo geslaagd dat ik meer van zulke kussens wil maken. Ik heb ze met een extra rand vergroot tot 50 x 50 cm  omdat ze voor onze tuinbankjes zijn. Hier zie je meer van mijn werkjes door de jaren heen100_9836

Geef een reactie

