Bietensapdrank tijdens chemokuren ( en daarna).

Twee jaar geleden kocht ik voor Jan, tijdens zijn chemokuren, sap van Hak met daarin 26% bietensap. Helaas wordt het niet meer geproduceerd maar nadat ik een mailtje naar Hak gestuurd had met de vraag naar de samenstelling kreeg ik heel snel de benodigde informatie. Ik koop  alles apart en meng het zelf.
Bietensap is buitengewoon gezond en helpt tegen de misselijkheid tijdens de chemo maar puur bietensap is niet echt lekker. Het recept zoals ik het doe:
25 % bietensap, 50 % appelsap, 25 % druivensap.
Dan kijk ik of het smaakt en doe er zo nodig van het één of ander nog wat bij. Het mag vooral niet te zuur maar ook niet te zoet zijn. Een beetje roosvicee ( die van de baby’s) toevoegen kan ook nog.

Geef een reactie

