Twee kussentjes in Ragtime techniek

Vorig jaar heb ik op de Handwerkbeurs in Zwolle een pakketje gekocht bij http://www.stofunique.nl   van een speldenkussentje in de ragtime techniek. Dat is eenvoudig gezegd: patchwork met de naden naar buiten en die rafelig borstelen. Ik kon toen niet goed uit het patroon100_9647 komen maar dit jaar heb ik haar om raad gevraagd en toen was het zo gepiept. Het is het roodbruine kussentje. Ik vond het wat groot voor een speldenkussen en heb daarom een kleinere gemaakt. De rode, het is van een losse stof die op zich heel geschikt is maar ik heb overal kleine draadjes liggen. Op zich is het wel leuk geworden maar de techniek is toch niet “mijn ding”” en ik ga er niet in verder. De wandkleden op de beurs waren mooi, dus ragtime in het platte vlak, ik weet nu hoe het gaat en dat is voldoende.

Kijk voor meer (van mijn) handwerken op http://pinterest.com/thedagort/

Geef een reactie

