Een heerlijk pompoensoep

Vandaag heb ik mijn pompoensoep weer eens gemaakt, ik had nog 2 kleine pompoenen uit mijn bio-groentepakket liggen.
Eerst de pompoen schillen en in blokjes snijden.
In een pan een flinke ui fruiten met een beetje HOTkerrie, eventueel ook wat rookspekjes. Voeg een gesneden prei, pompoenblokjes, een in blokjes gesneden paprika toe. Daarna 1 tot 2 liter water en de benodigde bouillontabletten/maggiblokjes. Alles gaar laten worden ( plm 20-30 min.) en iets laten afkoelen. Tot slot met de staafmixer pureren. Eventueel een rookworst in de soep verwarmen. Ik roer ook nog een half pakje passata ( gezeefde tomaten) door de soep, tomatenpuree zou ook kunnen.
De hotkerrie vinden wij erg lekker maar een beetje gewone kerrie en wat peper of sambal kan ook.

Een gedachte over “Een heerlijk pompoensoep

  1. Henny zegt:

    Lieve Theda, hier is de pompoensoep ook favoriet! Weet je dat de kaas-versie ook heerlijk is? groentebouillon en creme fraiche en kleine blokjes goudse jong belegen erin bij het serveren. Smullen…

Geef een reactie

