Een heerlijke stamppot met Chinese kool

Vroeger kocht ik zelden chinese kool ( ben er niet gek op) maar sinds ik een biologisch groentepakket heb, ontkom ik er niet aan. Gelukkig zat er deze week een lekker recept bij.
Hierbij het recept, ik meet lang niet alles af, dus een beetje op het gevoel.
Aardappels, melk, margarine, ui, kerrie, chinese kool ( plm 350 gram), taugé 100 of 200 gram, desgewenst uitgebakken rookspek en rookworst. zout, peper , ketjap manis

Aardappels koken en fijnstampen met een scheut melk ( stamppot hoeveelheid), ondertussen een ui fruiten met kerrie (ik gebruik normale kerrie samen met hot kerrie), dan de fijngesneden chinese kool toevoegen daarna de taugé. Tot slot het uitgebakken spek erbij doen. Zorg dat alles wat knapperig blijft. Op smaak maken met iets ketjap, zout en peper. Het groentemengsel door de aardappelen mengen. Eet smakelijk!!

 

Geef een reactie

