Controle KNO arts

Afgelopen week moest ik voor controle naar de KNO arts. In januari en februari heb ik geschreven over mijn middenoorontsteking en het buisje dat toen in mijn linkeroor geplaatst is. Sinds die tijd is het beter gegaan zowel met mijn oor als met mijn verkoudheid. Alleen ik heb nooit bemerkt dat het buisje eruit gegroeid is. Dat klopte ook want de arts heeft het nu verwijderd. Wat een klein dingetje is dat! Momenteel ben ik wel wat verkouden maar de arts heeft oren en neus gecontroleerd en alles is goed, eventueel spoelen met zout water.

Een paar weken geleden keken we naar een Duits TV programma over middenoorontsteking. Men vertelde daarin dat het belangrijk is om een goede doorbloeding te houden bij en in het oor. Daarom is het nuttig om het oor en omgeving warm te houden. Dat klopt helemaal met mijn eigen bevindingen, zodra het achter mijn oor begint te steken zet ik een muts op, ook al is het binnen in huis. Verder vertelde men dat je echt moet opletten als het achter het oor pijn doet bij oorontsteking. Het bot daar kan namelijk gaan ontsteken.

Geef een reactie

