Puur sap, gezond rood, van Hak en chemokuuur, nu 2013 zelf gemaakt

Update 2013:Het sap is niet meer in productie maar ik heb bij Hak de samenstelling gevraagd toen Jan in 2013 weer chemokuren moest hebben. Grofweg 25 % bietensap, 50 % appelsap en 25% druivensap. Ik mengde het dus zelf en dat beviel goed

Het moet nog gedaan worden door mij, schrijven over de dingen die Jan ( en ik) eten maar er is vast één ding dat ik wil noemen.

Het probleem bij een chemokuur is vaak dat smaken sterker worden, dus zuur wordt zuurder en zoet zoeter. Maar het is wel belangrijk om veel fruit/groente en vruchtensappen te gebruiken. De laatsten worden dan in het begin van de kuur te zuur bevonden.
Teveel fruitzuren, nu heb ik afgelopen week puur sap van Hak gekocht en 100_6503 wel gezond rood.
Dit 100% sap bevat o.a.26 % bietensap en dat maakt het sap veel milder van smaak
. ( ik vind het wat flauw van smaak en zou er een uitgeperste sinaasappel doordoen)
Jan is er reuze content mee en wat zegt het Moermandieet over bietensap? Juist zeer goed tegen de misselijkheid bij chemotherapie!!

Ondertussen heb ik ook de variant met o.a. sinaasapplesap en wortelsap gekocht. Ook deze is heel mild maar de rode is nog zachter voor de mond.

Een gedachte over “Puur sap, gezond rood, van Hak en chemokuuur, nu 2013 zelf gemaakt

Geef een reactie

