Scandinavisch wolborduren, cursus NBvP, Vrouwen van Nu in Hellendoorn

Vandaag heb ik de eerste les gehad van Scandinavisch wolborduren en deze cursus is toegespitst op het wolwerk uit Denemarken. Het is een techniek met veel ( bekende) steken en ook geschikt voor beginners.
Maar… 100_5523 het is iets heel anders dan het eveneens Deense Hedebo. 100_5524
Onze lerares is Truus Logtenberg en van haar zijn ook de twee werkstukken op de foto. ( Sorry dat de éne foto niet scherp is) . Het lapje met de golflijntjes heb ik vandaag gemaakt. De lap ligt op een stuk breiwerk, dat breiwerk wordt een tas waar ik mijn twee oefenlappen op vast ga zetten. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk werk vind en ik  ben benieuwd naar de volgende steken. We werken op lakenstof met dunne wol zoals bijv. stopgaren en gebruiken een naald met punt. Voor het oefenmateriaal hoeven we niet zelf te zorgen, dat verzorgt onze "juf". Ik heb nog een grote lap zwart vilt en ga daar ook op oefenen. Verder heb ik  de afgelopen zomer  al heel wat stopwol verzameld.
100_5526

Een gedachte over “Scandinavisch wolborduren, cursus NBvP, Vrouwen van Nu in Hellendoorn

  1. Marianne P zegt:

    Wat mooi! Ik had me ook opgegeven voor een cursus (in Alkmaar), maar hij ging niet door wegens te weinig aanmeldingen. Ik vind dat afwerkrandje ook zo mooi , bijna een koordje, maar ik weet dat je het borduurt.

Geef een reactie

