Engelen en de kerststal

Komende zaterdag vieren we met de hele familie al een beetje Kerstfeest ( als het weer tenminste geen roet in het eten gooit) en iedereen krijgt dan van mij een engel mee naar huis. 100_3969_2 Gisteren ben ik er mee bezig geweest. Afgelopen zondag kreeg ik van iemand in de kerk zo’n engel. Ach wat leuk om na te maken dacht ik gelijk en zodoende heb ik nu een Hemelse legerschaar klaarstaan. Maar vorige week heeft Jan eerst de100_3967 kerststal neergezet, kleinzoon Gijs kwam een nachtje logeren en mocht opa daarbij helpen. Er staat van alles bij, zelfs de herberg met herbergier. Heerlijk zo’n tafereel, ik vond het als kind al prachtig maar ja, als je niet katholiek was, had je geen kerststal. Gelukkig is dat nu anders en bracht mijn katholiek100_3972e man de kerststal mee. Zijn vader heeft hem gemaakt en de figuren aangeschaft toen Jan geboren is in 1953. We hebben geen kerstboom, daarvoor is ons huis te klein, het wordt toch zaterdag al proppen met z’n zestienen, eten met bord opschoot enzo! Maar wel leuk, als het bevalt hopen we er een traditie van te maken.

3 gedachtes over “Engelen en de kerststal

  1. Corrie zegt:

    Ach Theda wat schattig dat geconcentreerde snoetje van jullie kleinzoon, kijkend naar de kerststal.
    Mooie traditie de kerststal! Wij hebben hem ook staan en hij is nog van mijn ouders geweest, ouder dan ikzelf ben dus.
    Ik wens jullie een heel fijne tijd met de familie!

  2. Paula zegt:

    En het wás gezellig afgelopen zaterdag! Wat ons betreft maken we er een traditie van! Het staat al genoteerd in de agenda van 2010.

    Liefs Paula

Geef een reactie

