Mijn ogen

Ik dacht dat ik als eens geschreven had over mijn ogen maar dat is niet zo. Vorig jaar mei zag ik bliksemflitsen en  zwevende zwarte stipjes in mijn linkeroog, ik zag ze "vliegen". Naar de oogarts in het oude ziekenhuis in Deventer geweest, moest maar weerkomen als ik een zwarte balk zag en die stipjes zijn een ouderdomsverschijnsel, het zijn eiwitten die zweven in het glasvocht.

Nu vind ik al heel lang dat ik niet "lekker" kijk en ook irritatie aan de ogen heb. Andere plastabletten, daar kan het nl. ook aanliggen, heeft wel wat geholpen. maar ik ontdekte ook dat mijn linkeroog een kleiner gezichtsveld heeft. dus maar weer eens naar de oogarts. Vandaag naar Deventer gereisd per trein en bus. Er is een nieuw ziekenhuis en het openbaar vervoer is prima geregeld, de bus stopt pal voor de ingang, (alleen in de grote vakantie rijden er minder). Jan kon niet mee ivm de vakanties op zijn werk. Alles liep heel vlot in het nieuwe ziekenhuis. Na de oogmeting naar de oogarts en die vertelde mij dat ik in mijn linkeroog een aangeboren afwijking heb. Ben je bijna 63 en hoor je dat! Er moest een funtusfoto van gemaakt worden en ik heb zelf de foto’s ook kunnen bekijken en inderdaad is er verschil te zien bij de oogzenuw in het netvlies in linker- en rechteroog. En de arts zei ook dat de glazen van mijn bril te sterk zijn en dat kan ook de oorzaak van het beroerde kijken zijn, dus een recept meegekregen en laten checken bij de opticien. Dat kleinere gezichtsveld ( en het is niet zwart) bij het linkeroog kan ik natuurlijk ook al heel lang hebben maar heb ik nooit geweten. Wordt vervolgd.

Geef een reactie

