Een zwarte dag, 30 april 2009

Vanmorgen, stralend weer en ik ging recht voor de TV zitten, mijn Apeldoorn kwam ervoor en dan ook nog het Oranjepark, wat veel herinneringen heb ik daar aan. En het kwam allemaal langs, de vijver waar ik heb geprobeerd om in de winter het schaatsen onder de knie te krijgen ( geen succes), de beukebomen waar we beukenootjes zochten en waar volgens mij tussen de dikke wortels de kaboutertjes woonden. Mijn lagere school stond om de hoek: de Parkwegschool. En toen de Grote Kerk en de Loolaan en ja aan het eind daarvan de Naald. Wat is een kilometer leerden we: van de Grote kerk naar de Naald. Ik zag Hotel Bloemink, ook een plek van onze familie, de bocht om en op weg naar het Loo, naar het plein waar we ooit als lagere schoolkinderen een aubade ter ere van toen prinses Wilhelmina brachten,iedereen was vrolijk, maar… het liep allemaal zo anders, zo vreselijk, een auto zaait dood en verderf. Moedwillig op mensen ingereden en waarom? Zullen we het ooit weten? De vrolijke stemming sloeg om daar en hier thuis. Je kent de plek zo goed, zou het me daarom extra aangegrepen hebben? Ons medeleven gaat uit naar alle slachtoffers en familieleden. Mogen ze allen getroost worden door onze grote Trooster

Geef een reactie

