Vlindertuin en mijn fladderfobie.

Afgelopen zaterdag hadden we de regionale bodedag in de gemeente Noord-Oostpolder. We werden ontvangen in het gemeentehuis in Emmeloord en gingen van daaruit naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. Daar is sinds kort een nieuwe vlindertuin geopend: de Vlindervallei, ik ben al meerdere keren100_2959 100_2960  in de kassen geweest maar nog niet in de Vlindervallei en nu ook nog niet. Ik heb namelijk angst voor fladderende dieren, vogels mogen om me heen lopen op een meter afstand maar niet in mijn buurt vliegen. Buiten heb ik er minder last van dan binnen, een vogel die per ongeluk naar binnen vliegt… panisch word ik. Nu wilde ik dapper zijn en naar binnengaan in de vlindertuin maar ik zag de eerste vlinders fladderen en ….. ik weer naar buiten en gewacht tot mijn man weer terugkwam. Hij heeft wel foto’s gemaakt dus in onze eigen tuin en op een plaatje geniet ik van vlinders. Ooit zal het wel over gaan deze onlogische angst, vroeger was het veel erger maar nu we zoveel vogels in de tuin hebben, die dichtbij komen gaat het beter. Het is ook niet de vogel op zich, maar het vliegen, ben bang dat ze op mij gaan zitten of zoiets. ’s Avonds vliegen hier ook vleermuizen maar daarvan weet ik dat zo’n goede radar hebben dat ze niet te dichtbij komen.

Geef een reactie

