NK Veldloop voor Gemeenten, 25 maart 2009

Gisteren was het weer zover, mijn man ging de 12 km lopen bij de NK Veldloop100_2928 voor gemeenteambtenaren. Het was voor mij de 3e keer om er bij te zijn. Dit maal was het in Ede bij de kazernes aldaar. En mooie looproute over heide en door bos. Dit schrijft Jan er zelf over:

Het lopen ging gisteren wel goed, ook gezien de training die ik tevoren gehad had. Beetje weinig misschien, maar toch de 12 km in 1 uur en 10 min. gelopen. Dat is een gemiddelde 100_2932 van 6 min. per km en 6 minuten sneller dan vorig jaar. De omstandigheden waren tamelijk zwaar. Eerst 3 km mul zand (tankbaan) en de rest door het bos met klimmetjes, sommigen pittig en afdalingen. Wel veel boomwortels waar je goed op moest letten bij het neerzetten van je voeten. En de 2e helft van de loop regen, maar gelukkig geen hagel zoals100_2935 gisteren op sommige plaatsen in Nederland.

Eos_20090325_4239_3 Op twee plaaatsen kon ik hem aanmoedigen, bij de 4 en 10 km, voor mij 300 mtr lopenNkvg096533_2 , voor Jan 6 km:-). Op één van de foto’s zie je mij staan, met m’n rode muts, die was trouwens ideaal met dit regenweer, zuiver wol neemt nauwelijks vocht op. Op de overige foto’s is Jan te zien, onderweg en bij de finish. Er deed een record aantal ambtenaren mee, meer dan 5000. De sfeer is altijd heel goed en bij leven en welzijn hopen we volgend jaar naar de provincie Zeeland te gaan, naar Neeltje Jans.

Een gedachte over “NK Veldloop voor Gemeenten, 25 maart 2009

Geef een reactie

