Mosterdpuree en pangafilets

Afgelopen week zagen we het programma Masterchef op BBC2. Eén deeelnemer had mosterdpuree gemaakt. Vanavond aten we pangafilets met diepvrieserwtjes en  daar heb ik mosterdpuree bij gemaakt. Heerlijk en eenvoudig te maken. Puree maken van verse aardappels, met melk en peper maar geen nootmuskaat en dan een of twee lepels mosterd toevoegen. Wel even proeven want het moet wel naar mosterd smaken maar de smaak mag niet overheersen. Het bakken van pangafilets doe ik als volgt. Eerst de filets droog deppen, dan door bloem halen daarna door koffiemelk ( of losgeklopt ei) en als laatste door paneermeel. Ik bak ze dan op een laag vuur in roomboter, eerst 5 minuten aan de ene kant en dan nog een paar minuten aan de andere kant. Als ze in de pan liggen doe ik er iets peper over. Ik zout ze niet maar dat komt omdat ik mijn zoutgebruik moet beperken. Vis moet langzaam garen, dan wordt ze niet droog.

Geef een reactie

