Hedebo borduren, les 3: Rudesyning

Het is al even geleden dat ik les 3 heb gehad maar omdat die les eigenlijk meer een 100_2444herhalingsles was met een100_2517 beetje uitleg over Rudesyning, ben ik eerst aan de slag gegaan en schrijf er nu wat over. Rude betekent hokje en bij Rudesyning worden figuren opgevuld met de stopsteek waarbij de buitenste rij hokjes open wordt gelaten. Verder was ons huiswerk om een letterpatroon te maken, ik heb hem ook maar geborduurd. Ik ben bezig gegaan om op mijn kleedje een Dragverkrand te maken, niet die uit Handwerken zonder Grenzen want die was te breed maar ik heb het patroon van een merklaprand g100_2445enomen,100_2518 nu is de breedte gelijk aan de rand Taellesyning. Ik heb de rand afgewerkt met de hokjessteek. Verder heb ik een hart en vogel geborduurd in Rudesyning, er moet aan de andere kant van het hart ook een vogel komen en dan nog een bloem? aan het begin en het eind. Ook vond ik nog een mooie lap om een100_2519  kussen van te maken. Ik ben begonnen met Taellesyning. Wat er verder opkomt weet ik nog niet helemaal, in ieder geval wil ik ook nog een Dragverkrand doen. Op 8 januari hebben we weer les en ik ben benieuwd wat we dan weer leren. Verder wens ik iedereen een heel goed handwerkjaar 2009 toe.

aanvulling september 2015: Het brodergaren in wit en ecru is te koop bij mij, 2,05 per streng en versturen kan, het weegt niet veel dus de kosten vallen mee.

Geef een reactie

