Vitamine B, biergistpillen en vrouwtjesmuggen

GEEN LAST MEER VAN MUGGEN. Ik had al eens gelezen dat het goed is om biergistpillen te slikken tegen muggenbeten, maar nu las ik in een oude Nouveau het volgende artikel:

Vochtigheid en menselijke geurstoffen zijn traktaties voor vrouwtjesmuggen. Want alleen de vrouwtjes bijten: ze hebben bloed nodig voor hun eitjes. Ze bijt in haar korte leven maar drie keer en doet dat voor het eerst nadat ze is bevrucht. Het blijkt dat de lichaamsgeur minder aantrekkelijk voor muggen wordt als men extra vitamine B gebruikt. En het werkt echt: als u dagelijks een vitaminecapsule inneemt, ziet u de muggendames met opgetrokken neus voorbij vliegen!   Nouveau voorjaar 1995.

Nu nemen wij dagelijks 5 biergisttabletten (=vit.B) en we zijn dit jaar nog niet gestoken. Ik neem de biergist om weerstand tegen koortsuitslag op te bouwen. Vit. B heeft namelijk ook invloed op de conditie van huid en slijmvliezen. Biergisttableten zijn niet duur. Ik koop bij de HEMA een pot voor € 2,95. ( prijs is nu anders in 2015 ) Vroeger moest ik van onze homeopatische huisarts biergistvlokken eten, bah, wat vond ik dat vies. Mijn moeder deed het door de yoghurt, zonde van de yoghurt, dus toen er biergistpillen op de markt kwamen was ik er als de kippen bij. Dan komen er jaren dat je het vergeet, totdat de koortsuitslag weer de kop opsteekt. Ik ben nu trouw in het innemen, omdat muggen mij heel akelige bulten kunnen bezorgen. Mochten er lezers zijn die ook baat hebben bij vit. B dan hoor ik dat graag.

Geef een reactie

