Koffie in de jus

Jullie bemerken wel, dat de onderwerpen die ik aansnijd, zeer divers zijn.

Dit keer een goedkope tip. Laatst zag ik op TV, dat kok Pierre Wind een kop sterke koffie in een pan uiensoep goot, het was ongeveer 20 liter soep. Dat is een hele goede smaakmaker vertelde hij, dan kun je het bruine flesje ( Maggi) vergeten. Het kan ook bij ossenstaartsoep en andere krachtig smakende gerechten. Ik denk dus ook bij hachee, goulash en dergelijke. Maar wat daar goed is, is ook goed voor mijn jus. Ik hou van een lekkere jus en gebruik daarom ook vaak marmite, vooral bij gehakt- en speklappenjus, maar dat is weer extra zout en daar moet ik nu juist voorzichtig mee zijn. Dus ook een klein scheutje koffie in de jus gedaan, er was wat koffie overgebleven van onze 5 uur koffietijd, ik moet zeggen, prima! Haalde de smaak enorm op en kleurt ook nog mooi. Wil je het ook proberen, begin met één lepel koffie en proef dan of er nog wat meer bij kan. Eet smakelijk

2 gedachtes over “Koffie in de jus

  1. Paula zegt:

    Das een leuke tip! Maar ook van de Marmite, ook nog nooit aan gedacht. Geeft de koffie geen koffiesmaak aan de jus? Je snapt natuurlijk wel waarom ik dat vraag! haha…

    Groetjes Paula

  2. theda zegt:

    Nee, er komt geen koffiesmaak aan het eten, als je het maar met mate doet. En als je maggi heel bewust proeft, ontdek je ook een vleug van koffie.

Geef een reactie

