Sinterklaas

100_0970 Sinterklaas en Kerst.

Vandaag 1 december vieren we Sinterklaas met één van mijn dochters met man en zoontjes, Bram en Gijs,100_0961 Zij zijn nog echte “”Sint-gelovigen””.Morgen komt een andere dochter met man en kinderen waarvan twee weten dat Sint gespeeld wordt. Dat ik toch weer Sinterklaas zou vieren had ik een paar jaar geleden niet gedacht. Ik ben eigenlijk meer een Kerstmens en in 2003 had ik besloten, Sint de Sint te laten en iedereen wat te geven met de Kerst, geen surprises maar een boek of gezelschapsspel e.d. Ikzelf ben dan ook drie jaar heerlijk een paar dagen op vakantie geweest begin december. Niet ver weg o.a twee keer naar Bad Bentheim. Daar was alles al prachtig in Kerstsfeer, helemaal wat voor mij.

Waarom vier ik dan nu wel weer Sinterklaas? Omdat mijn man, je gelooft het niet, al 35 jaar voor Sinterklaas speelt en hij het prachtig vindt om met iedereen Sinterklaasfeest te vieren en de kinderen ook gelijk dit feit aangrepen om moeders weer aan het Sintfeest te krijgen. Nu vieren we het echter niet meer met allemaal tegelijk, dat wordt me echt te druk en bovendien daarvoor is het hier te klein.

Vorig jaar met de oudste dochter en haar gezin en mijn zoon. Dit jaar zijn de andere twee dochters aan bod. Natuurlijk vind ik het weer leuk, het leukste vind ik het, om betaalbare kleine kadootjes te zoeken en om dingen zelf te maken. Dit jaar truien breien voor de kleinkinderen. Volgend jaar alleen eerder beginnen.100_0984_1

En volgende week ga ik een keer mee naar een Sinterklaasfeest waar mijn man Sint is. Daar wil ik ook een paar foto’s van maken, zodat jullie hem ook kunnen zien.

Maar ik vind het nog leuker om de kerstversieringen tevoorschijn te halen, te beginnen met de adventskalender, want morgen 2 december is het de 1e adventszondag.

Naschrift, ik ben dus meegeweest naar een Sinterklaasfeest in Eibergen bij een seniorengroep, mijn Sint komt daar al jaren en het was erg gezellig. Er werd ook aandacht geschonken100_0982   aan het feit dat Sinterklaas een half jaar geleden is getrouwd, ( waar gaat het heen met de geestelijkheid). Men vond het leuk dat ik mee was gekomen en we kregen ook nog kadootjes.

4 gedachtes over “Sinterklaas

  1. josette zegt:

    Hallo Theda ,
    Zeker is het leuk om Sinterklaas te vieren . Wij hebben het ook jaren niet gedaan en nu we kleinkinderen hebben , doen we het wel weer . De kleintjes geloven er nog zo lekker in. het was erg gezellig , alleenn was Rick ziek , dat was jammer…….
    Gaat nu weer beter met hem, was hier nog vanmorgen , en was weer ondeugend , en dat is een goed teken .
    Groetjes en tot mails Josette

  2. Paula zegt:

    Haha!! Leuk die foto’s van Jan en leuk dat “sint” ook aan jullie gedacht heeft! Is ook wel bijzonder een Sinterklaas die pas is getrouwd. En dan met zo’n jonge vrouw! In Sint jaren dan hè! hihi…Jan ziet er erg geloofwaardig uit als Sint. Ben benieuwd of de jongens het door zouden hebben? Liefs Paula en co.

  3. josette zegt:

    Leuke foto,s van Sint en van jou, je had eigenlijk bij hem op schoot moeten gaan zitten!!!! Durfde je zeker niet ? Grapje …..
    groetjes Josette

Geef een reactie

