Vervolg bloeddruk

Vandaag ben ik bij de huisarts geweest voor de uitslag van de 24 uursmeting. Ik heb er ook een uitdraai van gekregen en er staat een duidelijke conclusie onder: duidelijk hypertensief, behandeling echt nodig.    Ook ’s nachts bleef tijdens de meting de bloeddruk aan de hoge kant. Ik heb wel lekker geslapen, die nacht, ondanks de band om de arm.    Alles doorgesproken met de arts ook oorzaak en gevaren-risico. (Doordat mijn bloedwaardes allemaal goed waren is dat laatste wat lager)    Omdat het iets van het laatste jaar is, maakte hij al een grapje over het getrouwd zijn. Het getrouwd zijn en het wonen hier is zo plezierig, dat de bloeddruk omhoog is gegaan, zei ik. Maar alle gekheid op een stokje, er is maar bij een klein percentage hoge bloeddrukklachten een precieze oorzaak aan te wijzen. Ik heb nu medicijnen, bètablokkers, eerst voor 6 weken en dan moet ik terug naar de huisarts. Met 4 weken moet er resultaat zijn, maar dan is het net Kerst en is de praktijk gesloten. Dus na de feestdagen weet ik  meer.      Wordt vervolgd.

Geef een reactie

