Ontspannen

Ontspannen is iets, waar ik moeite meeheb, ik ontdekte dat van de week weer eens, toen ik model zat bij mijn aankomende kapster. De puntjes van mijn haar werden geknipt, normaal wordt dat direct na de permanent gedaan, maar nu moest ik naar de salon, waar zij een paar dagen per week werkt. Ik vind dat gefrunnik aan het haar heerlijk en toch betrapte ik mij erop dat ik in een gespannen houding zat en ik moest steeds tegen mijzelf zeggen "ontspannen". Ik hoefde ook niet bang te zijn dat ze het niet goed zou doen, nee, het ging uiterst precies en haar cheffin was erg tevreden. ik kom hierop, omdat ik 2 weken geleden bij de dokter moest zijn en vroeg of zij ook  even mijn bloeddruk wilde meten, natuurlijk wilde ze dat doen en o, grote schrik die was veel te hoog. Gisteren ben ik weer naar de dokter geweest en de bloeddruk bleek nog een tikje hoger te zijn. Nu moet er onderzocht worden waar het vandaan komt, vanmorgen is er bloed afgenomen en volgende week krijg ik 24 uur lang een registratiekastje bij mij. Geen idee waar het vandaan komt. Het enige dat ik kan bedenken zijn misschien de veranderingen in mijn leven. Geniet met volle teugen, maar zit ook barstensvol met dingen die ik zou willen doen. Ben me dus aan het trainen om niet alles tegelijk te willen doen, alles hoeft niet en ik hoef ook niet met iedereen mee te denken. Het gedicht wat ik hieronder geplaatst heb, geeft dit alles heel aardig weer. Ik houd jullie verder op de hoogte en ga nu heel rustig een kopje thee drinken.

3 gedachtes over “Ontspannen

  1. josette zegt:

    Hallo Theda ,
    Houdt het wel in de gaten hoor met je bloeddruk…… Enne je bent toch ook niet te roaal met de zoutpot?heb je al medicijnen er voor gekregen?
    dikke knuffel Josette

  2. Francien zegt:

    In de meeste gevallen is niet bekend waar de hoge bloeddruk vandaan komt, helaas. Ik heb zelf ook last van hoge bloeddruk, ondanks voldoende beweging, weinig zout, niet roken, en geen alcohol.

Geef een reactie

