Herfst

De regen kleurt

de bladeren van het bos,

de wind stoeit om

de bomen en maakt

de bladeren los.

De zomertijd ging veel te vlug

de zon trok zich zo vaak terug.

Ondanks veel buien, regen en wind

is het de herfst

waar ik een belofte in vind.

In de natte donkere aard’

kiemt vroeg of laat

het nieuwe zaad.

Zo blijf ik toch een zonnekind,

dat elk seizoen weer boeiend vind

Door G. Wiersema-Kuiper

100_0787_1

3 gedachtes over “Herfst

  1. Marlies zegt:

    Hoi mama,

    Gisteren stond je gedicht zo compact, alles achter elkaar. Dan vind ik het zo toch veel beter overkomen.

    Groetjes,

    Marlies
    (morgen start van het VBF, doen we met het hele gezin aan mee)

  2. My life zegt:

    Hele mooie foto. Net een soort van stoelendans. Mooi gedicht ook…hier is het ook echt herfst..veel regen en vallende bladeren. maarja, dat hioort er biuj in de herfst he. Toch is het ook wel weer een mooie jaargetijde. Die gekleurde bladeren enzo vind ik wel mooi. Nou, ik wens je verder een fijne dag.
    X My life

Geef een reactie

